RSS

Snö, julradio och Julmarknad

21 Nov

Idag har inte gjort något vettigt, jag blir uppspelt som ett barn när det snöar och kan inte koncentrera mig på annat än julmusik, glögg och rödbetssallad 😉  Johan och jag cyklade tillskopunkten och handlade skor, när vi skulle cykla hem så snöade det!!! Stora tunga flingor, jag blev hur glad som helst (fast det var lite jobbigt att cykla, blunda och sjunga julsånger samtidigt 😉

Jag har hittat en site med radiokanaler som man kan lyssna gratis på, Live365. Jag lyssnar nu på en julkanal, Christmas broadband, med härlig mestadels äldre julmusik på 🙂 den enda nackdelen är att det kommer amerikansk reklam då och då, som riktar sig till heroinmissbrukare!!! Undrar om de är speciellt överrepresenterade bland julmusiklyssnare??? Reklamen varar dock bara en kort stund så jag slår av ljudet på datorn och sjunger själv en stund 🙂

Imorgon är det dags för årets fösta julbasar. den äger rum i Fridhemsskolan i slottstadens scoutkårs regi. Vi har varit på den en gång för två år sen och det var jättemysigt!! enligt scoutkårens hemsida ska det serveras “stor loppis, tombola, lotter, julpynt, cafe och en härlig stämning” mellan klochan 10 och 14. Det ska bli kul! Hoppas att de har lika fina priser i lotteriet som sist! Bland en massa andra saker vann min pappa en fiskarskniv och jag en VHS med de omutbara 🙂 min pappa är helt galen i lotter, han är till och med värre än vad jag är!

 

Så här ser det ut på vår gård idag, när Johan varit ute och tassat, jag vill göra snöänglar!!

pb211521

 
14 Comments

Posted by on November 21, 2008 in jippo, jul, Maja

 

Tags: , , , , , , ,

14 responses to “Snö, julradio och Julmarknad

  1. mamma

    November 21, 2008 at 5:31 pm

    Hej på er!
    Är du säker på att det är Johan som går i snön? Det kan ju vara den lilla grå vätten som har vridit på luvan och blivit osynlig!!!!!
    Nu är det vackert utanför fönstret med snö på marken och i luften. Man blir ju sugen på glögg men den sparar jag till imorgon, blåbärsglögg från Mossagården. ikväll tar vi var sin irish coffee.
    Vi ses imorgon mamma

     
  2. matikvadrat

    November 21, 2008 at 5:52 pm

    åh, irish coffee, vad gott!! Nu blir jag avundsjuk!

    Man vet aldrig säkert vem som tassar på gården, kan ha varit en liten tomte 🙂

    Det ska bli kul imorgon

     
  3. mamma

    November 21, 2008 at 5:58 pm

    Hejigen!
    jag har också varit ute och cyklat i snöväder idag.Känns skönt med snöväder istället för regn.Imorgon går startskottet för pappas och min julklappshandling.Ni får skicka önskelistor.
    Hejdå mammma

     
  4. matikvadrat

    November 21, 2008 at 6:07 pm

    Ska genast knåpa ihop en önskelista 🙂 vad kul 🙂

     
  5. Jayne

    November 21, 2008 at 6:49 pm

    Hej svejs

    Irish coffe….hm… lät gott!!! Mysigt i dettaju…

    Skrattade gott.. är din pappa tokig i lotter… ha ha ha ha… din lillebror med… har jag för mig… Julänglar.. var liiiiite svårt att göra på jobb… barnen TOG alla snö.. såna rackare va??!!!

    Julbazar… lät kul… kanske ses vi!!!

    Klart du får länka.. jag länkar dej med.. (om jag inte redan gjort det.. fixar sedan.. snart IDOL… heja heja Johan!!!)
    Ha det gott.

     
  6. mamma

    November 21, 2008 at 7:59 pm

    Hej på er igen
    Den där Jayne känner vi till,tyvärr grädden är slut men håller ni tillgodo med övriga ingredienser så välkomna in.
    Kanske vi ses imorgon bland lotterna, må bästa lottköpare vinna!!!!

     
  7. Leffe Lastbil

    November 21, 2008 at 8:42 pm

    Jag vill bara skriva att jag tycker bilden blir bara bättre och bättre ju mer man tittar på den. De små detaljerna såsom stearinljuset och stolpbelysningen gör liksom bilden hel. Mycket bra taget och lite fånga dagen och tillfället.

    Keep on trucking

     
  8. matikvadrat

    November 21, 2008 at 10:49 pm

    Tack så mycket 🙂 Är själv ganska nöjd med den, tur att ingen var ute gick innan Johan, fast de höll väl sig inne i stormen. Hoppas det snöar mer i natt.

     
  9. mamma

    November 27, 2008 at 7:36 pm

    Hej på er
    Idag hadde jag en vacker utsikt till mitt arbete,den fina granen inne på UMAS.Inga lampor ännu men det var naturligt fint.
    barriga hälsningar mamma

     
  10. Jayne

    November 27, 2008 at 7:55 pm

    Hej på dej
    På min blogg finns en länk till med trafik… på höger sida under den gula grejen med de olika länderna.

    KUl grej!!!
    Ha det gött.

     
  11. Jayne

    November 28, 2008 at 8:57 pm

    Du är nominerad på min blogg

     
  12. mamma

    November 29, 2008 at 10:57 pm

    Hej på er
    Ni hade det trevligt idag på julmarknaden hörde jag.Imorgon bär det av till slottet för nästa julmarknad.
    Vi ses.
    God natt mamma

     
  13. mamma

    December 1, 2008 at 8:24 pm

    hej på er
    Just nu när jag tittade ut söderut så såg jag något roligt.
    Högst upp på den stora lyftkranen som bygger nya Söderkullaskolan ,där tindrar och lyser en JULGRAN!!!

    godnatt på er

     
  14. matikvadrat

    December 1, 2008 at 9:41 pm

    ooohhh vad fint! De har tänt vår jättegran på torget nu också.

     

Leave a comment