RSS

En lycklig gris

14 Mar

Danskt griskött har varit i blåsväder den senaste tiden, med all rätt! Inget nytt under solen, köttfabriker är skit, i Danmark,i Sverige, ÖVERALLT! På facebook har Krav lagt upp info som jag delade vidare med en liten historia om ett möte med en lycklig gris🙂

“Jag minns när jag inventerade åkrar och stötte på en gigantisk gris som traskade runt fritt. Jag tänkte att den hade rymt och körde runt och letade efter närmsta gård. Där hittade jag en man som jag berättade för om mitt möte med besten. När jag frågade om han visste var den kunde ha rymt ifrån så tittade han på mig som att jag var knäpp och svarade att det var hans gris, men den strosade runt fritt. Som att det var det mest naturliga i världen. Det borde vara naturligt att välja kött från djur som fått leva ett liv och inte bara varit en produkt i en djurfabrik! Var stolt, välj rätt!”

Bild

Bild från KRAVs Facebooksida

 
Leave a comment

Posted by on March 14, 2014 in Maja, Uncategorized

 

Tags:

Leave a Reply

 
