RSS

Bitch Please, BrewDog och 3 Floyds

07 Jan

Till sushin ikväll dricker jag Skottskt Barley wine! En öl lagrad 8 månader på Jura Wiskeyfat.
Doften är söt av torkad frukt och karamell, sen slår wiskeyn emot en i smaken, POW! En rejäl dos av idominsalva sköljer över smaklökarna och följs av en ordentlig bitterhet och tung sötma. I eftersmaken kommer idominen tillbaks, sen återigen bitterheten och nu känner man även av de 11,5 % alkohol som denna pärla bär på! Det är bra det här, det tar tid att dricka, en öl att smutta på. När sushin är uppäten har jag halva flaskan kvar och det är jag glad för, för hur kunde jag tro att denna skulle passa till sushi, den står bäst ensam, eller kanske till en Plum Pudding!

Betyg: 9

 
4 Comments

Posted by on January 7, 2012 in ÖL, Recension, Uncategorized

 

Tags: , , , , ,

4 responses to “Bitch Please, BrewDog och 3 Floyds

  1. Amileaks

    January 7, 2012 at 10:26 pm

    Åh längtar efter att få dricka igen! // ami

     
  2. matikvadrat

    January 7, 2012 at 10:46 pm

    Jag förstår det, men det får du snart! Uthärda, du är stark!!
    En öl med det namnet kan man ju inte stå emot heller, speciellt inte om man fått den av sin pojkvän!

     
  3. huvudveck

    January 22, 2012 at 7:01 am

    Du kan ju riktigt skapa längtan. Var hittar din pojkvän denna pärla?

     
  4. matikvadrat

    January 22, 2012 at 6:17 pm

    Bolaget tror jag, men det var ett tag sen, tror inte att de har den kvar…tyvärr

     

Leave a Reply

 
