RSS

Majas GlöggBattleglögg 2011

21 Oct

Idag medans Johan är på jobb fixar jag med min hemliga glögg! Jag ska nämligen ställa upp med den i en glöggtävling, GlöggBattle 2011, som jag själv hittat på🙂 Det går ut på att alla gör vars en glögg och sedan provsmakar vi (blindtest) och betygsätter, tillsist koras en vinnare som kommer att få finfina priser och en enorm ära! Kanske även en rosett!

Som vanligt var det lite klurigt att hitta svagdricka, men det fann jag till sist på Ica Maxi på Ystadsvägen i Malmö.

Grundreceptet till min glögg är detsamma som vi brukar glögga efter:
https://matikvadrat.wordpress.com/2008/11/02/gloggtime/

 Ingredienser! (3 potatisar fattas)
Under tomteluvan finns de hemliga superingredienserna som kommer kamma hem förstapriset😀

 Så här ser den ut nu! Smakar redan glöggig!

 
2 Comments

Posted by on October 21, 2011 in Dryck, Festival, Glögg, Hemmalagat, jippo, Maja, Recept

 

Tags: , ,

2 responses to “Majas GlöggBattleglögg 2011

  1. Martin

    October 21, 2011 at 12:46 pm

    Potatis?

     
  2. matikvadrat

    October 21, 2011 at 1:07 pm

    Jepp, finfina kolhydrater som omvandlas till trevliga sockerarter som jäser till alkohol🙂

     

Leave a Reply

 
