RSS

Pikanta zuccininudlar med groddar

07 Sep

 

För att göra grönsaksnudlar så behöver man helst en spiralizer…det har inte jag…. jag har istället rivet 2 zuccini med zestjärnet…. det tog en stund!

Zuccininudlarna och ca 2 dl gröna linsgroddar blandades i en marinad av av:
1/2 dl rapsolja
1 msk rostad sesamolja
3 msk risvinäger
citronzest från 1 citron
2 tsk curry
3 små chilli
2 dl finhackad koriander
1 msk flytande, råslungad honung
3 msk sesamfrö
2 msk riven kokos
salt och lite svartpeppar

Sen lät jag allting stå ett tag så att marinaden trängde in i grönsakerna ordenligt. Zuccininudlar ger faktiskt en riktigt bra nudelkänsla, men jag tycker att det är godare än de flesta nudelsorter….kanske inte glasnudlar av mungbönor, jag är ganska såld på det!
Hur som helst, nästan raw food och väldigt gott!!

Nu blev jag hungrig igen!

 
Leave a comment

Posted by on September 7, 2011 in Hemmalagat, Maja, Rawfood, Recept

 

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
