RSS

Rawfood på Chez Madame

21 Aug


Johan bjöd mig på lunch på Chez Madame idag, ett vegetariskt och ekologiskt café vid folkets park i Malmö. Eftersom jag håller på med en rawfoodutmaning så funderade jag på om man kunde göra ceasarsalladen helt rå, eller åtminstone vegansk. Det fanns också ett rått alternativ, kex med avokadoterrin, men den kostade bara 39kr så jag antog att det skulle vara en pytterätt. Efter lite funderade så bestämde jag mig för att testa raw foodkexet och dricka en spirulinadrink till. Johan tog ceasarsalladen.

Det visade sig att det inte alls var så lite mat som jag befarat och dessutom var det jättegott!! Jag blev hur nöjd som helst! Kexet var av rödbeta, linsfrö och solrosfrön, kryddat med bland annat kummin (som jag kunde urskilja). Morötterna var snygga spiraler (åh, vad jag är sugen på en spiralizer!!) och avokado/äppleterrinen var krämig och god, men jag skulle nog snarare kalla det röra eller sallad, terriner brukar vara lite mer kompakta, men strunt samma, det var underbart och dessutom satte sig min idol Jesper Rönndahl vid bordet bredvid, JÄTTENÄRA!!!!🙂 Vi pratade bara lite.

 

snurrig morot

kolla, så snurrig moroten var!!😀

Johan var mycket nöjd med sin ceasarsallad, med chi-chi! Jag fuskade lite med rawfoodandet och smakade en chi-chibit, det är så himla gott!!
Nämen, där tittar ju Koalahunden fram!
Spirulinadrinken var också supergod, med ingefära en masse!!!

spirulinadrink chez madame

 

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
