RSS

Tea time

13 Jul

Var uppe på vinden och letade efter gammalt skolmaterial eftersom jag ska ge mig på att skriva en omtenta i augusti. Skolmaterial hittade vi inte men däremot 3 finfina tekoppar och ett tillhörande fat. Jag fyndade dessa när jag var kanske 16 år och precis fått upp ögonen för loppis. Det gjorde inte så mycket då att det fattades en massa delar…. I samma låda låg ett gulligt fat med rosor på och ett hål i mitten. Jag såg ju direkt att det var en del av ett kakfat i våningar, men det missade jag då.🙂 Nu har jag iallafall 1 komplett tekopp med fat (och som tur var så har vi kaffekoppsfat i pastell som passar bra till de andra två kopparna) Länge leve loppisfynd!!!😀

 

 
2 Comments

Posted by on July 13, 2011 in Maja, Prylar, shopping

 

Tags: ,

2 responses to “Tea time

  1. Jayne

    July 15, 2011 at 9:15 am

    Jättesöt kopp!!!!
    Jag fick ngn liknande ett år av barnen på jobb…kom jag på nu..har den på en hylla i köket.
    Visst är det kul med loppisar!!!!!

     
  2. Maja

    July 15, 2011 at 8:09 pm

    åh, ja! Jag älskar loppis!!! Vi var på ett i Simrishamn i lördags, så himla bra!!!

     

Leave a Reply

 
