RSS

Falafel på Runda Grillen

21 Jun

Idag testade Johan och jag falafel på Runda Grillen. Stället ligger i korsningen Eriksfältsgatan/Fosievägen, mitt emot Christiania falafel (!) Runda grillen var gatuköket före alla andra när jag växte upp i “the hoods”. Nu var det dags att se om de levde upp till mina minnen. Det var här jag började min falafelresa.

Falafeln kostade bara 15 kr, det MÅSte man ju bara gilla!

Det var bra sting i såsen, bullarna var kryddiga och goda och det gick snabbt att få maten, dock ingen saltgurka, även om Johan säger att han såg det läggas på….öh, kanske var osynlig och smakade sallad?!

Jag måste sluta bita i falafeln innan jag fotar den, det ser ju ganska äckligt ut!

Betyget från mig blir 7/10, Johan ger Runda Grillen 6/10.

 

Tags: , ,

2 responses to “Falafel på Runda Grillen

  1. huvudveck

    June 24, 2011 at 5:10 am

    Bra föresats, fota innan tugga. Det ser inte så aptitligt ut.

     
  2. matikvadrat

    June 27, 2011 at 8:10 am

    tur att ni vet hur runda grillens mat smakar iallafall🙂

     

Leave a Reply

 
