RSS

Ekospaning på Allfrukt

03 Jan

Johan och jag ekospanade på All frukt, på Lantmannagatan 59, känt för att tillhandahålla billiga, exotiska och inte alltid så högkvalitativa varor (alltså en vanlig matbutik i Malmö), men man kan alltid hitta guldkorn, plocka russinen ur kakan, ekofynda! 2 lådor champinjoner för 10kr och ekopurjo för 17kr kilot resulterade i 26 kronor för allt! Tänk att jag gått och varit sugen på svamp, vilket sammanträffande!!

 

Förra veckan fyndade vi ekoapelsiner

Jag köpte även lite grejer till julklappsleken vi ska leka på onsdag, men jag kan tyvärr inte avslöja vad, för mamma och pappa kanske läser bloggen!

 
6 Comments

Posted by on January 3, 2011 in Maja, shopping, Uncategorized

 

Tags: , , , , , , , , ,

6 responses to “Ekospaning på Allfrukt

  1. mamma

    January 3, 2011 at 4:27 pm

    Ja det gör jag, ha ha .

     
  2. mamma

    January 3, 2011 at 4:29 pm

    Ja det gör jag, ha ha . Då blir det antagligen något ätbart.

     
  3. matikvadrat

    January 3, 2011 at 4:39 pm

    haha, jag visste väl det!
    Var det inte fina fynd jag gjorde?

     
  4. mamma

    January 3, 2011 at 6:23 pm

    Jo det såg mumsigt ut. Svamp är gott. Åt en av de frusna påsarna med Karl Johan på nyårsafton. Gjorde en stuvning och lade i krustader. mums mums mums.

     
  5. matikvadrat

    January 3, 2011 at 9:18 pm

    oh, det verkar gott!!

     

Leave a Reply

 
