RSS

GOTT NYTT ÅR

02 Jan

Nyåret firade vi in hemma med en massa kompisar! Vi satsade på knytkalas tema finfest och dresscode “uppklätt som tusan”

Det blev jättebra!!

Jag hittade på en lek som jag teroriserade gästerna med. Jag tvingade alla att skriva ner sitt nyårslöfte på en lapp och sen lägga lappen i en skål. efter tolvslaget fick vi dra vars en lapp och det löfte man fick måste man hålla! (om man vill) själv fick jag att jag ska se så många MFF matcher som möjligt…..vi får väl se…..

Här ser ni det fantastiska utbudet av nyårsmat!! Allt vegetariskt, trots att jag är den enda i sällskapet som inte äter kött, så himla snällt av alla!!

På bordet syns sojamarinerad stekt tempeh, spenat och kronärtskocksfiloknyten, saffranspotatissallad med en massa gott i, supergoda ostar (getostpyramid, gruyere, brilliant savarin och mögelost), sallad med apelsin färnkål och rättika, potatisgratäng, broccolipaj med 3 ostar, vego toast skagen, brunsås, getostgratinerade rödbetor och kex🙂 Sen tillkom även feta-, och spenatbitar i smördeg. Till efterrätt hade vi lagat en galet god vit kladdkaka som vi serverade med créme fraiche och granatäpple.

Tolvslaget skålades in på nobeltorget med en massa andra festisar. Två män hade fått den underbart trevliga idéen att smälla raketer iförda endast bikini, haha, tyvärr fastnade de dåligt på bild…

 
Leave a comment

Posted by on January 2, 2011 in Maja, Uncategorized

 

Tags:

Leave a Reply

 
