RSS

Julmarknader

20 Oct

Nu när det är nära fryspunkten även här i södra delen av vårt avlånga land så börjar jag iallafall känna av en viss längtan efter JULMARKNADER 2010!!! Tänk bara att få botanisera runt bland julgrejer, köpa lite julklappar och äta en kaka och dricka glögg, mitt bland en massa andra människor som också är förväntansfulla och på gott humör!

Marknaden på Malmöhus slott har vi varit på några jular i rad nu, den är jättefin! Man får klappa gutefåren som bor på slänten ut mot vallgraven, träffa tomtar och änglar och de har fina saker till försäljning! Gillas skarpt! Gratis inträde är det också.

Malmotowns hemsida finns en del julmarknader i Malmö reodvisade, jag antar att listan kommer att bli längre ju närmre december vi kommer. Jag letar vidare efter vad som sker i resten av Skåne också.

Har du tips på bra julmarknader så tar jag mycket tacksamt emot dessa😀

Nedan följer ett bildspel med juliga bilder från förra året😀

This slideshow requires JavaScript.

 
Leave a comment

Posted by on October 20, 2010 in jippo, jul, Maja, Uncategorized

 

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

 
