RSS

Första veckan på resten av mitt liv

05 Oct

Förra veckan slutade jag på mitt jobb, efter ett halvår på dagis kände jag att det var dags att ta tag i studierna på allvar och bli klar någon gång, så att jag kan få ett jobb jag verkligen ha sen.

Redan 1 september började jag två kurser på Malmö Högskola, en kurs i retorik, kvartsfart på kvällstid, och en i vardagskemi, även den på kvartsfart men på distans.  I november börjar jag skriva mitt kandidatarbete i biologi samtidigt som jag fortsätter med de två kvartsfartskurserna, därför tänkte jag vara smart och jobba på en massa innan november så att jag inte får så stor arbetsbelastning då.

Denna veckan skulle jag alltså planera mitt liv fram till november, för jag ska självklart inte bara skolarbeta, jag vill få ordning på hemmet, laga en massa mat, baka, hinna träffa vänner och släktingar och öka på träningen. Vad händer då? Jo jag åker på en dunderförkylning! Har ändå lyckats knåpa ihop en kemi-labrapport tillsammans med min grupp, men typiskt nog hade jag tagit på mig huvudansvaret för just denna, många alvedon och svordomar senare skickades den in kl 23 igårkväll, 1 timme innan deadline! Jag är ändå ganska nöjd. Idag skulle jag plugga retorik var det tänkt, men eftersom jag hostar så att jag blir yr och det ringer i öronen så har jag istället tvingat mig till sänglänge och lättare lektyr på nätet och i tidningar. Koncentrationen är inte på topp!

Här ligger jag då nu och kollar runt på bloggar och läser tidningar och blir så vansinnigt inspirerad!! Jag vill mjölksyra grönsaker, måla skåp, sälja gamla grejer på tradera, baka kakor, testa recept inför julen, tappa öl, sätta årets glögg, träna stenhårt i gymmet, kickboxas…… men jag tar mig samman, kollar igenom bilder och lägger upp ett recept på en gottig galettekaka som jag bakade förra veckan istället🙂

Förresten, förkylningskurer mottages tacksamt!!!😀

 
2 Comments

Posted by on October 5, 2010 in Maja

 

Tags: , , , ,

2 responses to “Första veckan på resten av mitt liv

  1. mamma

    October 5, 2010 at 8:11 pm

    Oj vad mycket du håller på med och krya på dig.

    Vitlök ,honung, ingefära och vila.

    kram, mamma

     
  2. matikvadrat

    October 6, 2010 at 11:15 am

    Tack, tack! Jag testar allt ovanstående och hoppas tillfriskna snart. Nu sitter jag i soffan med lock för öronen och är helt yr i bollen……..

     

Leave a Reply

 
