RSS

Kanelbullens dag på måndag, 4 oktober

01 Oct

På Måndag är det dags för kanelbullens dag! Fast jag har alltid kallat dem för kanelsnäckor, gammeldags uttryck, har jag fått höra…. tycker det låter bra iallafall! Johan ska baka surdegskanelsnäckor! de blir fantastiskt goda! Tyvärr hade vi inget inlägg om dem, vilket jag var säker på, men jag ska höra med Johan om han inte har en bild på sin dator som man kan lägga upp och kanske till och med ett recept, för jag vill verkligen att han ska dela med sig!!!

 
3 Comments

Posted by on October 1, 2010 in Festival, jippo, kakor, Maja

 

Tags: , , , ,

3 responses to “Kanelbullens dag på måndag, 4 oktober

  1. Cecilia

    October 1, 2010 at 1:48 pm

    Surdegskanelbullar låter super! Håller tummarna för recept och bild =)

     
  2. Charlene

    October 1, 2010 at 4:33 pm

    Oh, det hade jag velat baka🙂 Jag säger också fortfarande kanelsnäckor.

    Sv: Tack så mycket🙂

    Kram

     
  3. Pappa

    October 1, 2010 at 5:11 pm

    Hej Hej

    Jag noterade också att det är Kanelsnäckans dag, så läste jag det i alla fall, och därför skall jag baka kanelsnäckor redan imorgon. Kanske blir det fika efter 14,00 imorgon lördag. Låter det bra?

    Det där med snäcka eller bulle…….. Titta på den och den ser ut som en snäcka, vilket för den delen är det korrekta namnet på en “husbärande” snigel. kanelbulle är nog något påhitt från “Fjollträsk” så det skiter vi i och kallar bakverket vid sitt rätta namn. Pappa har talat.

    Kram

     

Leave a Reply

 
