RSS

Blossa Glögg 2010

15 Sep

I lördags myglade jag lite från städningen och kollade några bloggar jag följer. Då såg jag att det redan nu går att förbeställa årets Blossa glögg, med smak av saffran och cognac! Wow, fy fan vad gott, utbrast jag. Johan undrade vad det var jag hojtade om, så jag fick berätta. Trots att han förbjudit mig att ha något med julen att göra innan hans födelsedag den 28 oktober, så blev han alldeles till sig och bestämde direkt att jag skulle boka två flaskor! Sagt och gjort! Nu längtar jag! Kolla bara in flaskan! Om det ändå vore jul nu!

Vad ska man ha för smak på den egna glöggen i år? Vi funderar på rönnbär, någon som testat?

 
7 Comments

Posted by on September 15, 2010 in Dryck, Glögg, jul, Maja

 

Tags: , , , , ,

7 responses to “Blossa Glögg 2010

  1. mamma

    September 15, 2010 at 7:19 pm

    Hejsan
    Det är att vara ute i god tid. Tack för tipset.
    Vi har en flaska glögg i källaren som heter Torsten den skall drickas i år.
    kram, mamma

     
  2. Jayne

    September 18, 2010 at 8:15 pm

    MMM…ska kolla efter beställningen… Jag har en kvar fårn förra årets..som jag bara älskade!!!!

     
  3. matikvadrat

    September 19, 2010 at 6:21 pm

    Torsten??? Är det pappa som bryggt den?

     
  4. matikvadrat

    September 19, 2010 at 6:22 pm

    Jag gillade också förra årets, fast 2010 verkar alldeles, alldeles underbar!!!!!

     
  5. Pappa

    September 19, 2010 at 7:16 pm

    Nej det är inte jag. Den är tillverkad av din “store” lillebrors fd marimbalärare Lisa och hennes man. Receptet följde med huset dom köpte 100 meter härifrån och glöggen heter Torsten för det heter han som sålde huset och skrev receptet.

    Jag skall nog hålla mig till öl. Du vet ju själv resultatet av min ciderproduktion, ingen “hit”.

    ha det bra.

     
  6. weronika

    September 22, 2010 at 8:54 pm

    Underbart att de går att beställa och vilken fantastiskt fin flaska. Själv samlar jag på glöggen och har alla flaskor med innehåll stående i tryggt förvar. Så även denna ska inhandlas i år.

    Denna blogg kommer jag naturligtvis att följa mycket bra och intressant läsning.

     
  7. matikvadrat

    September 26, 2010 at 8:14 am

    Tack för de fina kommentarerna Weronika, så glad jag blir!! 😀

    Det är så härligt vart år när det börjar bloggas om Blossaglöggen runt om på nätet, man blir liksom så mysig och förväntansfull inför julen (fast det är ett tag tills dess….)

     

Leave a comment