RSS

Födelsedagsostar

27 Jul

Precis hemkommen från Möllans ost där jag gottat mig i deras sortiment av ostar med vegetabilisk löpe! Fantastiskt sortiment faktiskt, hade förväntat mig en, kanske två och om jag hade riktig tur, tre ostar med vegetabilisk löpe, men de hade massor!!😀

Jag köpte en irländsk rökt ost från Knockanore, en Engelsk Cheddar från Berbers,  En Portugisisk ost som jag inte hittar länk till, men kallas Acorilhas på kvittot, vilket jag antar betyder Azorerna (Acor Ilhas=Azoriska öarna) så den var ju inte så lätt att hitta….men kul att bjuda på en Azorisk ost eftersom vi precis kommit hem därifrån😀. Nästa ost var en Cornish Blue, mögelost från Cornwall och den sista var en Queso Guara, spansk ost.

Imorgon blir det ostkalas!

 
5 Comments

Posted by on July 27, 2010 in Maja, shopping

 

Tags: , ,

5 responses to “Födelsedagsostar

  1. Cecilia

    July 27, 2010 at 3:29 pm

    Spännande med ost med vegetabilisk löpe. Nytt för mig.

     
  2. mamma

    July 27, 2010 at 6:40 pm

    Mmmmmm det skall bli mumsfillibabba.
    Vi ses, mamma

     
  3. EVA

    July 29, 2010 at 1:54 pm

    Grattis i efterskott Maja, hoppas du hade en bra dag.

    Eva

     
  4. Marie

    July 30, 2010 at 2:11 pm

    Åh, det låter underbart. Blir upprörd när jag tänker på hur svårt det är att få tag på ost av vegetabilisk löpe. Var ligger detta ostparadis?

     
  5. matikvadrat

    August 1, 2010 at 9:03 pm

    Det ligger på Möllevångstorget i Malmö
    http://www.mollansost.com/splash.php
    verkligen bra ställe😀

     

Leave a Reply

 
