RSS

Matmissbruk

16 Apr

Det försiggår matmissbruk i vår trapp😦

Denna lapp satt på vår anslagstavla:

 
 

Tags: , ,

7 responses to “Matmissbruk

  1. Huvudveck

    April 17, 2010 at 12:35 pm

    Jag tror att det kan vara ett “inlägg” i debatten med riskerna i det anonyma samhället. Idag behöver man inte gå ut, det räcker att man “går ut” på Internet och beställer för hemleverans. I detta fall kan det vara någon som beställt en dubbelmacka och tilläggstjänsten att någon testar den innan leverans så att den är fräsch.

    För övrigt tycker jag att det är äckligt. Vi har genom åren hittat märkliga saker i vår brevlåda också.

     
  2. mamma

    April 17, 2010 at 12:35 pm

    Hej
    Oj. Kanske någon som vill vara snäll och dela med sig?
    mamma

     
  3. matikvadrat

    April 18, 2010 at 9:09 am

    haha, vilket företag leverar mackor utan förpackning idag? Kanske något barn som vill starta catering? När jag var liten försökte jag tillsammans med min kompis Carolina starta ett bageri, “lilla bullen” vi gjorde reklam genom att lägga små kanelsnäckor i utvalda klasskamraters väskor, det uppskattades INTE! Jag ser viss likhet här…..

     
  4. Mikkan

    April 18, 2010 at 12:33 pm

    Doh, lite halvkul att mötas av nåt sånt där…

     
  5. Jayne

    April 18, 2010 at 1:24 pm

    OJ…..ja…Jag har också hittat lite märkliga och mindre roliga saker i brevlådan…eller inslängda i trädgården.
    Men ändå , när man ser detta så kan jag inte låta bli att le lite….
    Hoppas de får tag i busen/busarna!!!!
    Men man får inte glömma..det finns VÄRRE busstreck än detta.

     
  6. mamma

    April 18, 2010 at 5:08 pm

    Hej
    Undrar vad det var för pålägg i mackan?
    Man får även sopor lagda i cykelkorgen då och då.
    Inne på UMAS brukar scientologerna lägga sitt skit i alla parkerade cyklar och det mesta slängs på trottoar och i buskar! De är riktiga skithögar.
    kram, mamma

     
  7. Anna

    April 20, 2010 at 4:44 pm

    Haha, jag hade nog mest blivit full i skratt om det satt en smörgås i mitt brevinkast!

     

Leave a Reply

 
