RSS

Surdegsbröd till pic-nic

10 Apr

Igår festades det lite här hemma, vid tvåtiden bestämdes det att en pic-nic ska äga rum idag i Pildammsparken. Därför bakar jag nu ett surdegsbröd, för första gången! Förr i tiden var det Johan som bakade allt surdegsbröd och jag vågade knappt röra hans suspekta lådor i kylen :S Men, idag jobbar Johan så jag får själv fyrslaga en gång i halvtimmen (3 timmars jäsning ska den gynnaren ha) kladdigt är det men jag tror på succé!😀

Klart jag ska lägga upp bilder……sen

 
4 Comments

Posted by on April 10, 2010 in Uncategorized

 

4 responses to “Surdegsbröd till pic-nic

  1. Huvudveck

    April 10, 2010 at 3:33 pm

    Spännande och lycka till. Blir det något över så ta gärna med dig imorgon till grillningen.
    Pappa

     
  2. matikvadrat

    April 10, 2010 at 3:35 pm

    det blev döbakat och platt😦
    Jag surar över surdegen😦

     
  3. Huvudveck

    April 11, 2010 at 9:00 am

    Surt sa räven om brödfrukten!

     
  4. matikvadrat

    April 11, 2010 at 9:46 am

    höhö🙂
    Vi tar med brödet iallafall, det är så degigt att det kanske bli bra av att ligga på grillen, vi får se😀 Annars kanske vi kan göra rökt skorpmjöl av det?

     

Leave a Reply

 
