RSS

RÅ CARPACCIO PÅ MOROT, KÅLROT OCH SÖTPOTATIS

26 Mar

Idag blev det lunch på balkongen, i solskenet😀 Jag köpte en ekologisk sötpotatis här om dagen och ville testa att laga rawfood på den, det blev en vårig Carpaccio på:

finst strimlad morot, kålrot och sötpotatis,

marinerad i citron, rapsolja, svartpeppar, salt och senapsfrö.

Med bovete- och ärtskott på toppen och

en sås av mixade jordnötter, solrosfrö, salt, citron, dill och olivolja.

😀

Sen cyklade Johan till skolan för att redovisa och jag städade hela balkongen och förberedde stora krukor till mina plantor som jag håller på att driva upp i köksfönstret. Tvättade till och med fönstren….är förvånad själv🙂 Synd att trafiken är så tuff på vår gata, man känner sig ganska förorenad efter att man sopat i lager av partiklar från avgaserna😦 Jag längtar efter spårvagnar!!!!!🙂

 

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
