RSS

Broccolikärlek

02 Mar

Jag ÄLSKAR rå broccoli! Jag hittade ett recept på Miss Best´s blog på hur man kan raw-tillaga broccoli, ja, man kan väl testa tänkte jag eftersom min broccolihatande sambo inte var hemma den kvällen. Så jag satte igång med ett modifierat recept eftersom jag inte var sugen på curry just då. Det viktiga med tillagningen är att man ska ha syra, salt och olja och sedan knåda in detta i broccolin, då blir den mjukare och fantastikt god! UNDERBART! Dagen efter var jag jättesugen på broccoli igen, sambon var minst sagt tveksam men gick med på att smaka litegrann, sen var han inte längre en broccolihatare😀 Nästa gång jag bjuder på middag kan ni vara säkra på vad som står på matbordet!

 
2 Comments

Posted by on March 2, 2010 in Maja, Rawfood, Recept

 

Tags: ,

2 responses to “Broccolikärlek

  1. Johanna @www.miss-best.com

    March 2, 2010 at 8:28 pm

    Ååå, vad kul att du gillade receptet!🙂 Miss Best

     
  2. matikvadrat

    March 3, 2010 at 9:09 am

    klart jag gjorde!🙂 Tänk att broccoli kan vara så gott!!!😀

     

Leave a Reply

 
