RSS

Rå Lunch

20 Jan

Idag har jag kollat vidare på rawfoodsidor och forum och blev så inspirerad att jag hittade på en rå soppa till lunch. Ingredienserna var, som synes på bilden, rödbeta, morot, blomkål, vitkål, rödkål, palsternacka, rosmarin, blötlagt krossat vete och bovetegroddar, samt vatten, vitlök och ingefära som inte hamnade på bild.

 

 

 

 

Jag började med att mixa böngroddarna tillsammans med vatten och sen sila av de hårda skalen. Sen mixade jag resten av ingredienserna och tillsatte böngroddsvattnet tills jag fick en bra konsistens. Det blev en ganska “tuggig” soppa, min mixer är nog inte ultimat, men jag tycker att det mättar bättre när man får tugga lite. Mättade gjorde den verkligen! Nästan osannolikt bra, undrar hur länge det håller i sig?

 

 
2 Comments

Posted by on January 20, 2010 in Hemmalagat, Maja, Rawfood, Recept, Uncategorized

 

Tags: , , , , , , , , ,

2 responses to “Rå Lunch

  1. mamma

    January 20, 2010 at 2:25 pm

    Hej
    Var det inte lite väl kallt att äta en rå soppa idag? Fast det går ju att värma sig med en kopp te eller en stärkande värmande promenad.
    kram, mamma

     
  2. matikvadrat

    January 20, 2010 at 3:06 pm

    Ingefäran är värmande, så det var väl plus minus noll.😀

     

Leave a Reply

 
