RSS

Hobby

20 Jan

 

En dag när Johan tyckte att jag var gnällig och klängig så sa han att jag borde skaffa mig en hobby, jag kom på nu att jag har en; odling!!! Jag älskar att se hur saker jag odlar växer, jag tycker om mina plantor så mycket att jag ibland inte ens klarar av att äta upp dem!!!!

En sak som är bra med att ha en hobby är att man kan låta den ta tid från saker som man egentligen borde göra, viktiga saker, som att gå ut med återvinningen, bädda sängen och diska! Gör man inget vettigt av sin fritid så är man lat och har dålig karaktär och bla bla bla… men om man ägnar sig åt sin hobby så är man ju bara lite nördig och det är ju något positivt …. nästan😀

Balkongen 2009. Tomat, palsternacka, rödbeta, jordärtskocka.

 
2 Comments

Posted by on January 20, 2010 in Maja, stadsodling

 

Tags: , ,

2 responses to “Hobby

  1. jayne

    January 22, 2010 at 6:20 am

    MMMM… det är alltid härligt med plantor OM/NÄR man lyckas!! Då kan jag gå där och titta,dofta, vattna, plocka och pyssla..

    Tomater är ju tacksamma.

     
  2. matikvadrat

    January 23, 2010 at 9:53 am

    jag gjorde det lätt för mig och stoppade ner lite rotfrukter som hade grott i kylen i en spann med jord😀 Det blev faktiskt riktigt fint!

     

Leave a Reply

 
