RSS

Julklappstest- termosmugg Primus

04 Jan

Jag har länge varit på jakt efter en termosmugg som är HELT tät, alltså så tät så att man vågar ha den i väskan upp och ner! Johan hittade en mugg på naturkompaniet, som jag fick i juklapp, av märket Primus.

Imorse blev det kaffe över efter frukosten och jag bestämde mig för att inviga muggen. Nu, när två timmar har gått så är kaffet, nästan kallt……😦 Muggen har varit ljummen på utsidan.

Jag funderar på vad man kan göra för att värmen ska hållas kvar längre. Kaffet var inte brännhett när jag hällde i det och jag hade inte spolat igenom muggen med hett vatten. Jag ska köra en ny test där dessa felfaktorer ska vara åtgärdade. Funkar det inte bättre så får jag väl virka ett värmande fodral till den jäkeln😀

 
3 Comments

Posted by on January 4, 2010 in Dryck, Maja, Prylar, Recension, shopping

 

Tags: , , , , , ,

3 responses to “Julklappstest- termosmugg Primus

  1. mamma

    January 4, 2010 at 7:00 pm

    Hejsan
    Tråkigt med muggen. Strunt i att virka, det går lika bra med en raggsocka. Det använde jag när du var liten och man hade med sig vällingflaskan till simhallen.
    kram, mamma

     
  2. matikvadrat

    January 4, 2010 at 10:41 pm

    hehe, hippietermos?😉

     
  3. mamma

    January 5, 2010 at 8:49 am

    Hejsan
    Eller man tager vad man haver ( eller att virka var inte min starka sida)
    kram, mamma

     

Leave a Reply

 
