RSS

Café Ceder med tisdagsklubben

11 Nov

Vi är ett gäng kompisar som startat en klubb, tisdagsklubben. Vi träffas på tisdagarna på någon trevlig restaurang i Malmö. Det är kul att ha något att se fram emot i början av veckan. Jag har kommit på mig själv med att faktiskt tänka på våra träffar när måndagen känns som tråkigast och då blir det lite ljusare i sinnet🙂

Igår var vi på Café Ceder på Östergatan, en libanesisk restaurang. Jag åt en Ceder Special med, tabboulleh, hoummus, vinbladsdolme, babaganough, sallad, vitlökssås, potatisklyftor och bröd. Det var gott, men jag kunde inte låta bli att jämföra med Fajita Fayad som också har dessa rätter på sin meny och där var och en av dem känns mycket fräschare och dessutom är billigare….. det som väger till Café ceders fördel är att det är mysigare att sitta där, men Fajita fayad är närmre, har mer vegetariskt och trevligare personal….

Såhär såg min mat ut

P1010070

Johan åt en inbakad köttbulle….kommer inte ihåg vad det kallades, såg galen ut iallafall!!! Tillbehören var desamma som till min mat.

P1010069

Efter middagen promenerade vi hem, det var ruggigt väder, dimmigt och kallt, NOVEMBER på allvar! Jag längtar efter julbelysning nu! Jag gjorde mitt bästa för att fånga höstkänslan på bild😀

P1010079

Rönnbärsträd, föreningsgatan

P1010078

Rönnbärsträd på Föreningsgatan

P1010120

Falsterbogatan

P1010084

Tisdagsgänget promenerar

 
5 Comments

Posted by on November 11, 2009 in Maja, Recension, Restaurangbesök, sås

 

Tags: , , , , , , , ,

5 responses to “Café Ceder med tisdagsklubben

  1. mamma

    November 11, 2009 at 2:30 pm

    Hejsan
    Det låter trevligt med tisdagsklubb. Fina höstbilder du tog.
    Du har rätt den där köttbullen såg galen ut!
    kram, mamma

     
  2. matikvadrat

    November 11, 2009 at 2:34 pm

    Tack😀 !
    det hette tydligen kebbeh, köttfärs inbakat i falafelsmet….

     
  3. jayne

    November 12, 2009 at 4:58 am

    Wow..vilken fin bild den där första höstbilden..med måne och allt..superfin!
    Låter kul med tisdagsklubb..bra start på veckan. Jag har haft kurs nu 8 veckor på rad…veckorna har rusat..det har jämt varit onsdag🙂
    Mårten Gås.. nej det gick inte så bra för honom.
    Han gömde sig bland en flock med gäss.. men de avslöjade honom..så folket hittade honom..drog tillbaka honom till stan och gjorde honom till Biskop (mot hans vilja).
    Barnkonventionen fyller 20 nästa fredag..så då blir det medlemskort till barnen…tänkte jag.

     
  4. jayne

    November 16, 2009 at 8:29 pm

    Tisdag imorgon… var blir det då???

    Hoppas du får en bra vecka, ska du jobba ngt på närmsta tiden????
    Ha det gott//Jayne

     
  5. matikvadrat

    November 16, 2009 at 9:18 pm

    Det blir nog knytkalas för tisdagsklubben imorgon, många av oss har lite brist på pengar….😦

    Jo, jobb på torsdag, du som ska iväg tror jag? Det ska bli kul, det är så roligt att jobba hos er, barnen blir så glada när man kommer🙂
    Synd bara att jag missar FN-party på fredag! Får fira lite hemma🙂

     

Leave a Reply

 
