RSS

Glögg och Öl

22 Sep

Johan är för tillfället ute på jakt efter korianderfrö som ska smaksätta årets julöl som vi ska sätta igång med ikväll (mest Johan). Haha, nu har han varit i 2 coopbutiker utan att hitta kryddan, meddelade precis att han ska försöka med ICA på möllevångstorget, undrar hur detta ska sluta…………

Jag råkade även halka över årets Blossaglögg, Med klementin, mums!!!! Jag vet en som kommer hänga på låset på systembolaget den 1 oktober!!!

 

blossa_09_clementin_frukt_glas

Det börjar bli dags att sätta den egna glöggen, så att den hinner dra sig ordentligt innan jul! Jag är lite sugen på att göra en med smak av havtorn, eller kanske lingon……men jag är lite osäker. Vi ska ut på vår årliga alternativa äpplerunda på lördag. Alternativ är den därför att vi skippar Kivik där det är fruktansvärt mycket folk och de tar inträde, åker istället till andra skördemarknader. Denna helg är det många gårdar som håller öppet eftersom det är så mycket folk i rörelse på Österlen till följd av just äpplemarknaden i Kivik. En tur till Kiviks musteri brukar det dock alltid bli, jag älskar att gå runt i fabriken och känna doften av jästa frukter, mums!

Jag hoppas iallafall kunna handla på mig någon rolig, hemlig, ingrediens till årets glögg…..fortsättning följer

 
5 Comments

Posted by on September 22, 2009 in ÖL, Dryck, Glögg, Hemmalagat, Johan, jul, Maja

 

5 responses to “Glögg och Öl

  1. simon

    September 22, 2009 at 9:52 pm

    Släpps glöggen redan 1 oktober? Det var som katten. Själv är mina förväntningar låga: förra årets Blossa var skitdålig, och den som kommer i år har ju, pga just smakkvaliten, inte kommit in i ordinarie sortiment. Bra att SB styr upp lite i glöggutbudet.

    min ölblogg: porterpoesi.blogspot.com

     
  2. matikvadrat

    September 23, 2009 at 9:46 am

    Jag försöker hitta info om när glöggen kommer på systemet, men det verkar omöjligt! Ingen glögg finns bland nyheterna i oktober….börjar ana att Blossa skrivit fel på sin hemsida. Synd, är ju redan sugen!!!
    Jag tyckte inte 08 var dålig, men den smakade alldeles för lite blåbär har jag bestämt för mig, och ingen kan ju bli så god som den man gör själv!!!!😀

     
  3. eva-Marie

    October 14, 2009 at 5:41 am

    Hej
    Hur har det gått, har Johan haft någon jaktlycka och hittat det han sökte? Eller är han kvar i storstadsdjungeln och vimsar runt?
    kram, eva-Marie

     
  4. mamma

    October 24, 2009 at 6:19 pm

    Godkväll i stugan
    Idag köpte vi ett exemplar av blossaglöggen, än så länge får den stå som prydnad tills vintern närmar sig.
    Ikväll provsmakade vi en flaska öl som vi fick av två i vårt quizlag, deras son Ola hade själv bryggt den. Den var väldigt god, en lager.
    kram, mamma och pappa

     
  5. matikvadrat

    November 2, 2009 at 12:37 pm

    Det var ju faktiskt så att Blossa 09 kom 1 oktober, den verkar ha hamnat i onåd hos systembolaget…
    Snart kommer resten av glöggen😀 wohooo

     

Leave a Reply

 
