RSS

Malmöfestivalen och miljötänk

21 Aug

Johan och jag ör nyss hemkomna efter lunch på Malmöfestivalen. Vi åt en underbart god vegokycklingwraps från Govindas och en Lemon masalaburgare med klyftpotatis och sallad från eko gourmet väldigt fräscht och gott! Till maten drack vi vatten från Naturskyddsföreningens vattenbar.

Efter maten drog vi till Lilla Torg där GOOD Malmö, som initierats av Malmö fair trade city, hade utställning med fair trade och miljöprylar från olika företag. Jag tycker alltid att det är intressant att se hur kluriga folk är när de hittar på nya produkter men miljö- och rättvisetänk! Bland annat visades skor från Toms, när man köper ett par av deras skor så ger de ett par till behövande barn, One for One är deras motto. Väldigt fint tänkt och snygga skor!!!

På väg hem gick vi förbi stadshuset där bland andra Malmö stad, Barista, VA-syd och naturskyddsförening höll till. Vi svarade på frågor om hur man sopsorterar och vann en påse, en vattenflaska och en disktrasa🙂 Det fanns också en kran där man uppmanades till att fylla sin nya vattenflaska med vanligt, friskt och gott kranvatten🙂 Det gjorde jag såklart🙂 sen gick vi hem och bakade hastbullar som nu är klara, bara kaffet vi väntar på. MUMS!

 

 
2 Comments

Posted by on August 21, 2009 in Uncategorized

 

2 responses to “Malmöfestivalen och miljötänk

  1. Huvudveck

    August 22, 2009 at 4:58 pm

    Vi var också på vattenbaren vid Stadshuset. Tyvärr så missade jag att man kunde vinna direkt. Jag bara lade mitt svar och fyllde avtten i en plaska samt cyklade vidare. Kul att ni inte var så snabba som oss utan var så duktiga att ni vann.
    Vi provade också Godvindas vegowraps. Håller med er, dom var väldigt goda, festivalens godaste maträtt enligt mig.

    Ha en trevlig lördag

     
  2. mamma

    August 23, 2009 at 4:55 pm

    Hej
    Jag håller med, vegowrapsen var jättegoda. Det är gott med fuskkyckling.
    kram, mamma

     

Leave a Reply

 
