RSS

Potatissoppa och bullar på T-bryggan

03 Feb

Idag efter frukost kände jag mig så instängd i vår lilla lägenhet på tredje våningen utmot en av Malmös mest trafikerade vägar. Jag ville till havet! Efter en bra stund lyckades jag övertala Johan att vi skulle promenera till T-bryggan och äta lunch där.

Jag lagade en potatissoppa och Johan bakade klart surdegsbullarna som han påbörjade igår.

Potatissoppan blev en starkt historia med potatis, lök, kålrot, vitpeppar, färsk rosmarin, buljong och 2 små pirirpiri som var så starka att jag fick späda ut soppan med nästan en liter och tillsätta både grädde och mjölk. Soppan packades i en termos och var härligt het i både chilistyrka och celsius när vi satt och åt och vindpinades på bryggan. Bullarna var riktigt bra också, saftiga med knaprig skorpa som inte var för hård, mums! En utflykt jag gärna gör om🙂

 

p1010108

Nu luktar köket härligt av de vegetariska kebabbitarna som Johan marinerat och nu steker, jag ser fram mot en kulinarisk kväll🙂

 
1 Comment

Posted by on February 3, 2009 in bakning, Hemmalagat, Maja, Utflykt

 

Tags: , , ,

One response to “Potatissoppa och bullar på T-bryggan

  1. mamma

    February 4, 2009 at 7:56 am

    Hej
    Visst längtar man till havet ibland, då är det skönt att man inte har längre dit än man kan cykla eller gå dit. Var bastun igång därute? Fick reda på av någon att klubben därute heter Isbjörnarna.
    Kram, mamma

     

Leave a Reply

 
