RSS

Sista dagen innan jullovet

18 Dec

Idag är det skolavslutning på skolan där jag jobbar, sen blir det inte så många barn kvar på fritids under lovet, så jag har jullov fram till den 8 januari! Det behövs för jag har inte på långa vägar hunnit julstöka så mycket jag vill och mitt eget skolarbete har blivit lidande eftersom jag jobbat ganska mycket.  Jag planerar att så fort som möljigt samla ihop mina recept på vegetariska rätter till julbordet och lägga upp dem här på sidan, förhoppningsvis orkar jag sätta igång med det ikväll, man ska ju hinna planera julbordet i tid!

Imorgon planerar vi att gå på stan och julhandla de sista (typ alla) julklapparna och äta lunchbuffé på vegegården. Sen ska det städas innan det är dags för musikhögskolans julkonsert på kvällen. efter konserten ska vi ta en bit mat på Le concert.

På lördag ska vi handla gran, pynta den och sedan är det dags för julfest med några av våra bästa vänner, här hemma. Så skönt det ska bli med jul, äntligen!!! Så här såg vår gran ut förra året🙂 Katten var ingen julklapp, han bara vaktade granen och paketen mot fiender.

 

julgran-2007

 

Så här fint var det i Folkets park när det hade snöat för några veckor sedan. Jag hoppas på mer snö under lovet, såklart🙂

 

pb221528

 
1 Comment

Posted by on December 18, 2008 in jul, Maja

 

Tags: , , , ,

One response to “Sista dagen innan jullovet

  1. mamma

    December 18, 2008 at 12:48 pm

    Hej
    Det var en härlig bild! Jag vill också ha snö.
    hejdå , från mamma

     

Leave a Reply

 
