RSS

Julkalender och banan/lakritsmuffins

03 Dec

För några år sedan tröttnade mina föräldrar på att göra julkalendrar med 24 inslagna små paket, till mig och mina två bröder. Jag kan förstå varför, att packa in 72 små paket är pilligt och tar tid! Hur som helst så tyckte jag och min yngsta bror att det var tråkigt att inte fortsätta med traditionen så vi kom överrens om att göra julkalendrar till varann. Förra året fick broren en legosats uppdelad i 24 delar. I år ville han hellre ha godis….. tyvärr förr honom så köpte jag en legosats för julkalenderändamål redan i somras, men den är ganska liten så det blir även annat innehåll i vissa klappar…..idag fick han en plasttiger🙂 Kalendern jag fick börjar med 12 julgranspynt i choklad och sedan kommer 12 inpackade klappar, det ska bli spännande till Lucia berättade broren🙂

 

p1010066

 

Nu håller Johan på att baka banan/lakrits-muffins så att vi har fika till Leilas jul, som börjar typ nu. Hoppas det blir gott, isåfall kommer nog receptet upp här snart🙂

 
3 Comments

Posted by on December 3, 2008 in jul, Maja

 

Tags: , , , ,

3 responses to “Julkalender och banan/lakritsmuffins

  1. mamma

    December 4, 2008 at 12:24 pm

    Hej
    Det var en mycket vacker bild i toppen.
    Det låter lite mysko med banan/lakritsmuffins!!
    Hoppas det var gott.Idag kommer leverans ifrån mossagården , vi delar med oss ni kan hämta imorgon när du ändå har vägarna förbi.
    Hej så länge.
    (pratade igår med “apotekaren”snart så vågar hon nog kommentera)

     
  2. matikvadrat

    December 4, 2008 at 12:27 pm

    Tack🙂 bilden är tagen i folkets park när det var snö sist, förra lördagen tror jag. Jag kommer förbi imorgon.

     
  3. Jayne

    December 4, 2008 at 8:41 pm

    ah… så gulligt… fina paket där… “kollega”.

     

Leave a Reply

 
