RSS

Blossa 08

18 Nov

Idag drack vi Blossa 08, glöggen alltså. Sist jag drack den var jag så förkyld att jag inte ville skriva om det, men nu mår jag bättre så här kommer ett utlåtande🙂

Doft: Alkohol, en aning blåbär, kanel

Smak: Kanel, vin, kryddnejika, socker, eldig, russin

Eftersmak: Russin och kanel

Betyg: 8, mycket god!!

 

 

pb041299

 

 

Härligt god glögg, den smakade dock inte så mycket blåbär, vi funderade på om anledningen till att vi tyckte att den smakade lite blåbär var för att vi visste att den skulle smaka det eller för att den verkligen gjorde det….hmmm. Lite friskare smak än vad man är van vid när det gäller glögg kände jag iallafall, kanske berodde det på blåbären? Om man vill ha riktigt mycket blåbärs smak så kan jag rekommendera Joarsbos blåbärsglögg, den är dock alkoholfri, men ekologisk (man får ta det onda med det goda ;))

 
Leave a comment

Posted by on November 18, 2008 in Dryck, Glögg, jul, Maja, Recension

 

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

 
