RSS

Kiviks glögg med smak av saffran och apelsin

16 Nov

Jag hade ju så höga förväntningar på glöggen med apelsin och saffranssmak från Kiviks musteri som jag bloggat om tidigare. Tyvärr var den inte så rolig som jag hoppats på😦 det var för lite av allt, för lite glöggsmak, för lite apelsinsmak och definitivt för lite saffranssmak. Det var som att dricka saft, en ganska tradig saft. Synd, riktigt synd. Tranbärsglöggen som också syns på bilden gillar jag som kall, fast glögg ska ju vara varm….

 

 
7 Comments

Posted by on November 16, 2008 in Dryck, Glögg, jul, Maja, Recension

 

Tags: , , , ,

7 responses to “Kiviks glögg med smak av saffran och apelsin

  1. Susanna

    November 17, 2008 at 10:57 am

    Hej!

    Har ni någon mailadress?

     
  2. Jayne

    November 18, 2008 at 5:29 am

    ah… har du smakat på Blossas Blåbärs glögg???
    Jag har inte gjort det, än… men det ska jag.. men har hört att det inte smakar blåbär— hm….
    Ha det gott

     
  3. Maja

    November 18, 2008 at 8:04 am

    Jo jag har smakat blossas blåbärsglögg, men jag var så förkyld när jag gjorde det så jag har inte velat recensera den än, kanske tar en kopp till idag🙂 har en öppnad flaska som står i köket och pockar på uppmärksamhet🙂

     
  4. matikvadrat

    November 18, 2008 at 8:20 am

    Hej Susanna!

    Vår mailadress är:
    matikvadrat@gmail.com

    MVH Maja

     
  5. mamma

    November 21, 2008 at 11:34 pm

    Hej
    Ett tips man kan även använda blåbärsglöggen till att smaksätta rödkål.
    mums mums mamma

     
  6. Nils

    November 21, 2008 at 11:40 pm

    Hej på, tal om jullåtar så fick jag en jullåt som bara innehåll fisar.Jingle bells. du får höra på den nästa gång vi träffas.
    klart slut från Nils

     
  7. matikvadrat

    November 22, 2008 at 2:13 pm

    hahahaha, den låten kanske spelades in efter att någon ätit av mammas rödkål?😉

     

Leave a Reply

 
