RSS

Körkort och Pågens saffransgifflar

06 Nov

 

Idag lyckades jag äntligen ta mitt körkort!!!🙂 På väg hem från vägverket, fortfarande vilt smajlande, gick jag in på Konsum och köpte mig en påse gifflar med saffran för att fira🙂 Nu var lyckan total. Trots min hemska förkylning lyckades jag känna både doften och smaken av saffran Jihooo! Till gifflarna drack vi glögg, Blossa 08, (jättegod!!), som våra supersnälla jultomtegrannar gav oss i går kväll. Det knackade på dörren när vi precis hade somnat och där stod de med en tidig julklapp, hur glada blev inte vi!!!

pb050009

 

 

pb050011

 

Körkortsglädjen blandades med julkänslor, ingen förkylningshuvudvärk i världen kunde nå mig på en stund🙂

 
6 Comments

Posted by on November 6, 2008 in Dryck, Glögg, jul, kakor, Maja

 

Tags: , , , , ,

6 responses to “Körkort och Pågens saffransgifflar

  1. pappa

    November 7, 2008 at 5:58 am

    Grattis till körkort, smak/lukt, grannar och allt.

     
  2. Jayne

    November 10, 2008 at 7:39 pm

    WOW,,,, grattis grattis till körkortet!!!! Förstår ditt smile…woohooooo
    Att sedan även få tillbaka lukt och smak…kan det bli bättre.. jo.. det skulle vara att få en glögg av sina grannar….
    Ha det gott… kanske vi ses imorgon…om du är så pass frisk???

     
  3. EVA

    November 12, 2008 at 9:37 am

    GRATTIS Maja till ditt körkort!!!
    Ryktet har spridit sig på kulladal.
    Ha en bra dag
    kram Eva

     
  4. Maja

    November 12, 2008 at 3:48 pm

    Tack så mycket!!! Jag var och hämtade körkortet för en stund sen, jihoooo🙂

     
  5. mamma

    November 16, 2008 at 9:55 am

    Tack för bilden som du skickade från din första egna utfärd som bilförare.Nu stundar julmarknader vi får kanske ha ett planeringsmöte?
    Tut Tut mamma

     
  6. matikvadrat

    November 16, 2008 at 6:00 pm

    ja det börjar bli dags att kolla kalendern! Händer en massa nu framöver. Skönt att det äntligen är jul (julen börjar ju efter att Johan fyllt år 28/10 här hemma🙂 )

     

Leave a Reply

 
