RSS

Pizza Calzone

03 Nov

Min nya matvän heter Pizza Calzone.

Det började i somras med att min bror Nils beställde en pizza och bad att få den som calzone, hmm, intressant, tänkte resten av familjen, det slutade med 5 calzone.

Eftersom jag äter väldigt sakta så hinner en vanlig pizza bli kall innan jag hunnit halvvägs och dessutom lämnar jag alltid en hög med kanter till Johan. En dubbelvikt pizza löser dessa två problem, värmen hålls mycket längre och det blir bara hälften så många kanter.

Vid besöket på Vildandens pub i fredags åt jag en tre formaggio pizza med pizzaost, gorgonzola, mozarella på, eller inuti i mitt fall eftersom jag till mannen bakom diskens förvåning ville ha den dubbelvikt, men det ångrar jag inte!!! Osten hölls smält riktigt länge och pizzan var väldigt god!!

Pizzasalladen på Vildanden var också god, väldigt stark och med mycket vitlökssmak, annorlunda, men gott.

 

Här är en bild på Vildandens 3 formaggio pizza

 
3 Comments

Posted by on November 3, 2008 in Maja, Restaurangbesök

 

Tags: , , , , ,

3 responses to “Pizza Calzone

  1. Jayne

    November 4, 2008 at 12:56 pm

    Smart lillebror!!!!
    Ja du.. här är det snörvligt och dant… har en stoooor röd förkylningsplita under näsan… mindre kul. Men men men… har sovit ganska mycket och det är ju bara bra, sova sig frisk. Rösten börjar komma tillbaka och DET är skönt.
    Kan tänka mig att Elvis bråkade med Sessa i trädgården, de var båda ute i höstsolen igår ett bra tag, jag somnade och glömde bort dem.
    Sessa brukar vara i buskarna och trycka, hon är lite fegare än Elvis. Hålelr sig i vår trädgård och ibland inne hos grannarna eller hos äldreboendet, medan Elvis går längre.
    Erik har jag faktiskt inte sett här på ett tag, han brukade ju komma in om… så kanske Elvis skrämt iväg honom???
    Ha det gott !!!

     
  2. Eva-Marie

    November 4, 2008 at 9:58 pm

    mums mums för smält ost
    mums mums för vitlök
    ha det gott

     
  3. Jayne

    November 6, 2008 at 1:00 pm

    Ha ha ha ha ha.. ja stackars lärare… undrar hur han står bakom både V och N??? På en och samma gång??? Och varför när de klarar sig hur bra som helst utan honom där…??? Undrar hur de andra muciserar…??? Utan lärarens stöd…eller med…??

    Tycker att man som lärare alltid ska välja sina ord, men kanske ännu mer när ngn elev har det svårt och tufft på andra lektioner.. hade det då inte bara räckt med jobbar på bra, aktiv och muciserar…???

    Min förkylning är på bättringsväg… hostan är segare… men så brukar det ju vara så..

    Ha det gott!!!!!

     

Leave a Reply

 
