RSS

Brunch på Nya tröls

27 Oct

Igår åt vi brunch på Nya Tröls. För 99kr fick man äta av den ganska stora buffén. Det var mysigt i lokalen med en massa tända ljus och soft musik.

På buffén fanns bland annat, tre sorters bröd, en mögelost, en brieost, en hårdost och en mjukost (alla klart godkända) stekt potatis, stekt ägg, stekta champinjoner (alla tre ganska sotiga, men goda) tortilla med romanesco, syrlig fänkålssallad (som var fantastiskt god), pannkakor med sylt, fruktsallad och en supergod äpplekaka med vaniljsås. Kaffe, thé och juice fanns som dryck.

När jag frågade efter vad som var vegetariskt så fick jag även en grönsaksbiff direkt från köket. Tror att det var samma sort som den jag åt på den vegetariska plankan. Gott var det iallafall🙂 Vi satt och åt och softade i nästan 3 timmar, sen var jag så mätt att ingen mat behövdes förrän till kvällen igen🙂 Så man får väl säga att det var värt sina 99kr. Nya tröls brunch buffé serveras mellan 11-14 på söndagar och vi lär gå dit igen🙂

Tyvärr glömde vi helt att fotografera….:(

 

Johan kanske bidrar med att skriva om köttet som serverades senare, får se…

 
2 Comments

Posted by on October 27, 2008 in Maja, Restaurangbesök

 

Tags: , , , , , , , ,

2 responses to “Brunch på Nya tröls

  1. Jayne

    October 27, 2008 at 5:08 pm

    Aha….vilken bra söndagsutflykt…ska minsann gå dit. Behöver man boka ??
    Ja du… skolan!!! Var på ännu en bra föreläsning kring ADHD och skolan idag. De är så bra, dessa som föreläser.
    Skolan måste se alla individer som just olika individer, alla är vi olika och behäver därför bemötas olika… ja..precis!

    V sa att han har en klasskompis som slår näven i bordet så de stöttar varandra, ja han menar din käre bror. Jag kan än idag se dessa två killar när de gick i ettan och skulle på disco på Söderkulla… Jag och Lasse var och lämnade V , han mötte upp din bror ohch tillsammans gick de in…WOW…vilken värld.

    Dessa två killar plus L, är minsann bra kompisar som verkligen tar hand om varandra. Kul att se och jag hoppas de fortsätter.

    Kanske vi se snart igen… kan jag gissa… Kram

     

Leave a Reply

 
