RSS

Kladdkakans dag 8/10

26 Sep

Min lillebror tyckte att det var tråkigt att det finns kanelbullens dag  (vi kom också fram till att det borde heta kanelsnäckans dag, bullar ser inte ut som snäckor, eller hur?) och inte kladdkakans! Vi kom överens om att uttnämna den 8 oktober till Internationella kladdkakedagen, eftersom det inte är så långt fram i tiden att det även är hans namnsdag då, så passade det perfekt🙂

Jag ska försöka få fram en god earthcake för att det låter så festligt och för att hedra Rickard Palm som är den bästa nyhetsuppläsaren på SVT😉

 

För att inte förvirringen ska bli allt för stor så bör jag kanske påpeka att det verkar som att de flesta andra firar kladdkakans dag den 7/11, jag bloggade om det i ett annat inlägg, där finns även ett supergott recept på earthcakes!!🙂

 
6 Comments

Posted by on September 26, 2008 in Festival, Maja

 

6 responses to “Kladdkakans dag 8/10

  1. Eva-Marie

    September 29, 2008 at 5:55 pm

    Har du receptet på jordkakan?
    Skämt åsido.Jag kan se detta inslag hur många gånger som helst lika roligt varje gång.
    Fortsätt att lägga ut roliga saker, för skratta är den bästa medicinen.TACK

     
  2. matikvadrat

    September 29, 2008 at 8:23 pm

    Tack för de fina kommentarerna.
    Jag har faktiskt bakat earthcakes nu, ska lägga upp receptet. De blev jättegoda, ännu en sak att skratta åt😉

     
  3. mamma

    October 5, 2008 at 9:17 pm

    Dagen närmar sig.Namnsdagsbarnet skall baka själv och bjuda in på fika.Vi ses På Nilsdagen.Kram

     
  4. matikvadrat

    October 6, 2008 at 8:26 am

    Ja det är ju redan på onsdag🙂 Det ska bli kul, och GOTT!!!

     
  5. Karin

    November 7, 2008 at 9:42 am

    Råkade hamna här för att jag googlade på “kladdkakans dag” och kände att jag måste upplysa om att kladdkakan faktiskt redan har en egen dag och det är IDAG 7/11🙂

     
  6. matikvadrat

    November 7, 2008 at 6:52 pm

    Jo, jag har också insett det, skrev om det i ett senare inlägg angående kladdkakans dag. Lite av grejen är ju att min lillebror vill ha kladdkake-fest på sin namnsdag, så jag fortsätter fira 8/10🙂

     

Leave a Reply

 
