RSS

Galangalroten

23 Sep

Jag berättade ju om att vi lagat en rätt med potatis och galangalroten jag köpte i en av de asiatiska butikerna på möllevångstorget, jag blev plötsligt osäker på vad den heter, fast jag varit där 1000 gånger, pinsamt!! Men det är det som ligger på ystadsgatan…:/.

Galangalroten smakade inte alls likt ingefära tyckte jag, den var mycket mustigare i smaken, stark, lite sträv och ganska parfymig.

galangalrot

Jag tyckte först inte att den var särskilt trevlig alls, men tillsammans med potatis, buljong, smör och chili blev det riktigt trevligt🙂, potatisen tog upp den sträva och parfymiga smaken fint och smöret rundade av det hela.

 

Tags:

Leave a Reply

 
