RSS

Fika på bakom muggen igen, Shopping och ESF demonstrationståg

20 Sep

Idag gick vi en sväng i stan. Johan shoppade fyra små glödlampor till sitt lampprojekt som snart kommer upp på bloggen mumles lada. Jag shoppade en klänning/tröja (är inte riktigt säker på vad det är men tänker använda den som både och) på Monki. Jag är ganska stolt över mig själv. Att bara köpa ett plagg på en shoppingrunda är rätt starkt tycker jag, man lär sig något av en fattig sommar🙂 Jag är dock väldigt sugen på en lång stickad kofta från Åhléns, jag kanske köper den imorgon, vi ska ju ändå ut på skördemarknaden i folkets park som börjar kl 14, så jag har ju nästan vägarna förbi……

klänning från monki

Skördemarknaden ja, den är nog lite större i år än förra året, pulejam ska dit och spela kl 15. De är ett skånskt reggaeband som spelade på möllevångsfestivalen i år, riktigt bra!

 

Ja just det, vi var ju och fikade på bakom muggen igen. Jag drack en varm choklad med grädde för 28kr och åt en blåbärsmuffins för 25kr, från grays bakery. Varm chokladen var lite tam, men vilken snygg mugg!!! Muffinsen var finfin, mmm, den där har de nog potatis i tänkte vi🙂 (se recept på muffins från tidigare inlägg).

Johan åt en citronkaka med grädde för 29kr och drack en cappucino för 28kr (tror vi..) Citronkakan var väldigt god, krämig och syrlig. Cappucinon var  riktigt god, stark!! 

Vi satt inne denna gång och beundrade de fina möblerna  och den softa musiken i lokalen🙂 Efter en liten stund kom det en möhippa som skulle fika, det var den minst stökiga möhippa jag sett, fast de hade kanske precis börjat, god mat fick de iallafall och det dracks läsk i jättesöta flaskor, det ska testas nästa gång.

Väl hemma stod vi på balkongen och kollade in ESFs demostartionståg, det demonstrerades för och emot allt möjligt också gjorde de rusningar ibland. En grupp väntade tills gruppen framför gått en bit, sen stod de och hoppade och skrek en stund och sen RUSADE de, hihihi, det var kul och mäktigt att kolla på tåget, 20 000 personer skulle vara med, en massa poliser stod en bit bort och bevakade det hela, men så långt vi såg så gick det lugnt till.

 

ESF demonstrationståg

 
3 Comments

Posted by on September 20, 2008 in Festival, Kafébesök, Maja, shopping

 

Tags: , , , , , , ,

3 responses to “Fika på bakom muggen igen, Shopping och ESF demonstrationståg

  1. Julian

    September 22, 2008 at 7:40 am

    Bra ide med fika varje fredag! Kanske nåt man ska prova..

    När jag är här så kan jag göra lite reklam för en kompis sida, kolla här : http://www.kaskado.com/index.php/site/deals/67

    Du kan fika billigare i Malmö med det!
    /J

     
  2. matikvadrat

    September 22, 2008 at 10:39 am

    Tack för tipset, det ska kollas upp, billig fika är aldrig fel🙂

     

Leave a Reply

 
