RSS

Shopping på Möllevångstorget, Färska dadlar & Galangalrot

16 Sep

I lördags köpte vi en dadelstock (om det nu heter så…) med färska dadlar på möllevångstorget i Malmö. Vi köpte dem mest för att de var snygga och att det kunde vara kul att testa. Tyvärr var de oätliga, sträva och hemska. Jag vet inte vad man ska göra med dem. Kanske försöka soltorka dem själv? Min mamma trodde att man kunde steka dem i socker…..

Hur som helst så är de fortfarande snygga fast de börjar bli lite rynkiga i huden nu.

 

En annan spännande sak vi köpte var galangal rot i kinesaffären på Ystadsgatan. Jag vet att jag har läst att den ska vara god och välgörande, påminna lite om ingefära. Jag hittade lite info om den på SVT.se, den ska tydligen vara oumbärlig i Thailändsk curry, det var inte dåligt. Jag har inte testat den än. Måste leta runt efter recept först. Fin är den iallafall.

Galangalrot

Galangalrot

 
Leave a comment

Posted by on September 16, 2008 in exotiska ingredienser, Maja, shopping

 

Tags: , , , ,

Leave a Reply

 
