RSS

Glögg

05 Sep

En sak har jag klart för mig, JAG ÄLSKAR GLÖGG!! Var inne på Blossas hemsida och kollade in Blossa 08 som släpps den 3 november. I år ska det vara blåbär och kryddnejlika, hur sugen blev inte jag?!

 Blåbärsglögg dracks det en hel del av i julas. Vi var på mossagårdens julmarknad där de bjöd på alkoholfri riktigt tjock och god blåbärsglögg från Joarsbo. Vi hade ju vid det laget redan satt vår egen glöggsats, men man kanske ska satsa på blåbär iår? Det passar fint med julkryddor, vinbär är också gott. Jag gillar även starkglögg som inte är så söt, Blossas cognacsglögg är fin, den som är spetsad med rom också. Jag sitter ju och blir helt lyrisk här🙂

Vi drack alkoholfri tranbärsglögg med chili från Kiviks musteri häromdagen, iskall. Den smakade inte tillräckligt mycket glögg för min smak, men god som specialsaft😉 Såg att Kivik har en äppelglögg smaksatt med apelsin och saffran också, jihoooo, måste smaka den!!! Jag älskar saffran!

 

 

Jag tror att det börjar bli dags att fundera ut årets glöggkryddning och kanske sätta satsen snart, lite lagringstid är ju aldrig fel, om vi inte råkar dricka upp den i förväg…… Såhär såg det ut i spannen förra året,

 

Ett projekt jag tänker ha är en glöggprovning i börjann av julen (det vill säga nån gång i november) Det ska bli kul🙂

 
2 Comments

Posted by on September 5, 2008 in Dryck, Glögg, Maja

 

Tags: , , , , , , , , , ,

2 responses to “Glögg

Leave a Reply

 
